Yakından Eğitim – Malwarez

1. dönem Yakından Eğitim projelerinden “Kötü Amaçlı Yazılım Görsellemesi: Malwarez” projesinde çalışmaya hak kazandım.

Yakından Eğitim projesinin temel hedefi Özgür Yazılım dünyasına geliştiriciler kazandırırken, alanında uzman kişilerle tanışma ve çalışma imkanı sunmaktır. Bu yüzden yerel GSoC olarak tanımlayanlar da mevcut. Usta Çırak ilişkisini temel alan bu çalışmada katılımcılar özgür yazılım geliştirme süreçlerini daha yakından tecrübe etme imkanı yakalıyorlar. Bu açıdan bu projeyi düzenleyen ve projede emeği geçen herkese teşekkür etmek istiyorum. Umarım bundan sonraki dönemlerde de proje büyüyerek daha fazla kişiye ulaşabilir.

Projenin amacı ve yöntemi hoşuma gittiği için yakından eğitime katılmak ve katkı vermek istedim. Bu çalışma sayesinde hem özgür yazılım geliştirme süreçlerini daha iyi anlayabileceğime hem de danışmanlık süreçlerini yakından takip edebileceğime inanıyorum.

Malwarez projesine gelecek olursak. Bu projeyi seçmemde iki temel sebep vardı, Honeypot ve Görselleştirme. Son zamanlarda vakit ayırmak istediğim bu konuları bir projede görmek karar vermemi oldukça kolaylaştırdı. Proje kapsamında başlıca hedefimiz zararlı yazılım aktivitelerinin kolay kullanıma sahip bir arayüz yardımıyla Dünya haritası üzerinde görselleştirilmesidir.

Bu aktivitelerin görselleştirilmesi için kullanacağımız yöntemler kısaca şöyledir. Lokasyona bağlı olarak zararlı yazılımların tespit haritası, zararlı yazılımların yoğunluğuna bağlı sıcaklık haritası ve saldırı/hedef merkezlerinin görsel tespitini kolaylaştıracak ilişki haritası olarak bahsedilebilir. Ayrıca görsellenen bu veriler ile ilgili zamana bağlı grafikler, istenilen zararlı yazılımlar hakkında tespit edilme oranları ve ne tür zararlı yazılım gruplarına girdiği gibi daha detaylı bilgileri de kullanıcıya sunmayı hedefliyor olacağız.

Temel olarak proje için kullanılacak teknolojileri Javascript (kartograph, socket.io, jquery) ve Django olarak özetleyebiliriz.

Bundan sonraki süreçte projeyle ilgili gelişmeleri burada yazıyor olacağım.

Bu 2 ayın projedeki herkes için eğlenceli geçmesi dileğiyle🙂

İyi haftalar,
Gürcan

Tagged with: ,
Posted in yakindanegitim

Leave a Reply

Archives
